torsdag 13 februari 2014

Antikmässsan

Igår tog jag med mig fina Carolina på Antikmässans VIP-mingel och vernissage.
Många glada och bekanta ansikten och självklart en massa vackra saker!

Avslappnad stämning och många glada utställare. Förutom själva antikviteterna så kunde jag inte låta bli att slås av vilken skillnad det är på montrarna. Vilka som använd använt sig av professionell hjälp(/egna proffessionella) skills och vilka som har valt att inte använda sig av display alls. Personligen tyckte jag att Herr Judith stod för en av de snyggaste montrarna. Tyvärr fick jag ingen bra bild eftersom det var tjockt med folk hos dem konstant. Även Antikmässans egna monter var mycket snygg. Förutom att Herr Judith hade den snyggaste montern stod de även för de snyggaste prylarna. Rent generellt tyckte jag att det fanns en fortsatt trend med taxidermi (uppstoppade djur av alla de slag), självklart mycket guld som alltid och fortsatt mycket mässing och koppar som varit en trend ett par år nu. Kunde inte riktigt se någon ny trend. Antikmässan skiljer sig ju lite mot tex andra inredningsmässor. Här är det devisen "More is more" som gäller. Vilket kan kännas rätt befriande och kan ses med mer glimten i ögat.
En av mina favoritutställare var Handtryckta tapeter! Byggnadsvård, inspiration och kreativitet av högsta klass! Följ dem gärna på instagram. Helt fantastiska tryck! @handtrycktatapeter

Besöker ni mässan i veckan rekommenderar jag: Lisa Larsson second hand, Brandstationen Herr Judith och Herr Judith samt Handtryckta tapeter.


Carolina och två giraffer hos Nordlings Antiks monter




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar